Bara massa vröl

Här pratas det hårdrock! Högt och lågt, vitt och brett. Oftast med kärlek, alltid med känsla!

"Kick the Upper Class"

Kategori: hårdrock, punk, recension, singelsläpp, tips

Ibland dyker det upp en sån där låt som på förhand känns rätt "liten" jämfört med annat som råkar släppas samma dag, av betydligt större och mer etablerade band och artister. Men så hör man ett par sekunder av ett otroligt spännande intro och så är man helt fast i nåt som man bara måste tipsa om!
 
TIPS/RECENSION
 
Penny Gain - "Kick the Upper Class"
 
 
 
Punk-rock när den är som bäst helt enkelt, det finns egentligen inte så mycket mer att säga om den saken. Det känns tryggt och stabilt, ett band som vet vad de pysslar med. Penny Gain slår underifrån, vilket självklart också hörs i texten. Det är bra sång, kaxig attityd, musiken är lagom skitig och rejält ösig rakt igenom hela låten. Och jag vill höra mer!
 
Bandet består av Fredrik "Frodo" Bousett sång, Ted Lundkvist gitarr, Peter Abrahamsen gitarr, Micke Lagerström trummor och Tommy Claesson på bas.
 
Jag har inga problem att se mig själv röja loss till den här låten på en mörk rockklubb nånstans ihop med likasinnade, och jag skulle älska varje sekund. Fortsätt på det här spåret grabbar, det låter grymt bra!
 
Ha det bäst hörrni och rock on!
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2020-09-04 | 21:22:39

    Jag är med på det ! // Stavik73

    Svar: Dig kan man lita på!! 🙌
    Bara Massa Vröl

  • Anonym säger:
    2020-09-04 | 21:22:41

    Jag är med på det ! // Stavik73

Kommentera inlägget här: