Bara massa vröl

Här pratas det hårdrock! Högt och lågt, vitt och brett. Oftast med kärlek, alltid med känsla!

#BOSSBITCH

Kategori: female fronted, hårdrock, singelsläpp, tips

Jag har flera gånger sen jag började jobba med SCARLET fått frågan
"Men vadå #BOSSBITCH?"
 
Så här är det; Redan i sina tidigaste intervjuer ifrån 2018 pratar Scarlet Hunts om sitt band som "en rörelse" och något som ska hjälpa och beröra människor. Med låten #BOSSBITCH skapar SCARLET en del av denna rörelse. Låten och hashtaggen är ett slags anthem till och för kvinnor världen över, och för min egen del kan jag bara säga att jag är jävligt glad och stolt över att representera just denna rörelse!
 
 
 
Scarlet själv säger: "Om jag är framgångsrik blir jag kallad bitch, säger jag ifrån blir jag kallad bitch, tackar jag vänligt nej blir jag kallad bitch, följer jag inte samhällets regler är jag en bitch. Hyllar jag män är jag en bitch och hatar jag på män är jag en bitch. Det spelar liksom ingen roll! Så, om jag nu är en bitch oavsett hur jag än beter mig så tänker jag fan göra det med stolthet för jag ÄR stolt över den jag är! Jag hoppas att fler kvinnor kan börja känna så, och därför skrev jag låten #BOSSBITCH."
 
 
 
#BOSSBITCH släpps nu på fredag den 7 augusti (länkar till Spotify), och det här är en riktigt brutal, hård, kaxig, stark, självklar och kraftfull låt där Scarlet har med sig både Thirsty och Åsa Netterbrant på sång/skrik.
 
https://open.spotify.com/artist/1ezwRjcVcSgr0HNIwRd2CN?si=8wJGSjpMSHqm3nAzb8FPbg
 
Så fredag alltså! Ta en lyssning och såklart även en titt på den grymt snygga videon inspelad av Patric Ullaeus och rEvolver Film Company.
 
Ha det bäst hörrni och rock on!
Kommentera inlägget här: