Bara massa vröl

Här pratas det hårdrock! Högt och lågt, vitt och brett. Oftast med kärlek, alltid med känsla!

Dagon

Kategori: hårdrock, recension, singelsläpp, tips

När man egentligen inte har nån tid över, inte hunnit ta reda på nånting om bandet, men sitter med en brutalt bra låt i knät...då skriver man ändå!
 
RECENSION
 
Curse of Eibon - "Dagon"
 
Melodiös dödsmetall med ockult tema, det är ungefär så mycket jag kan om Curse of Eibon. Men nåt jag kan desto bättre...det är att känna igen jävligt bra musik när jag hör den!
 
 
 
"Dagon" är en tung och hård låt, absolut, men det ÄR verkligen melodiöst och otroligt musikaliskt, med taktändringar som håller låten spännande hela vägen. Sången är även den riktigt bra, mörk growl som passar ihop klockrent med musiken. Extra plus från mig för trummorna som bara matar på, i princip igenom hela låten, de ger ett sånt ös och jag gillar det så mycket!
 
En otroligt välproducerad låt där alla delar hör ihop med varandra och blir en tydlig helhet! Och även om det andas lite Amon Amarth, så gör Curse of Eibon nåt eget här, och det är ren njutning att lyssna på "Dagon".
 
Curse of Eibon består av Fredrik Croona sång, Martin Antonsson gitarr, Mathias Back bas och Anders Ström på trummor, och det här är ett band som jag hoppas få höra jäkligt mycket mer ifrån framöver!
 
 
Hoppas ni alla njuter sommaren på bästa sätt, även om saker inte är helt som de brukar just i år. Och med det sagt; 
 
Ha det bäst hörrni och rock on!
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2020-07-18 | 15:22:04

    Woop woop

    Svar: 😀🙌
    Bara Massa Vröl

Kommentera inlägget här: