Bara massa vröl

Här pratas det hårdrock! Högt och lågt, vitt och brett. Oftast med kärlek, alltid med känsla!

"Sulphur Sky"

Kategori: hårdrock, recension, singelsläpp, tips

Black Ink River är på gång med en ny singel, och bara några dagar kvar nu,
för på fredag hörrni, då släpps den!
 
RECENSION
 
Black Ink River - "Sulphur Sky"
 
Det här är andra singeln från det kommande albumet, som blir bandets andra fullängdare. Och det är riktigt bra! Okomplicerad, skönt gungig 70-talsrock som inte går att stå emot. "Sulphur Sky" sätter sig direkt, och du går och nynnar på den efter några lyssningar vare sig du vill eller inte! Men jag bara måste hylla gitarrsolot mitt i låten lite extra! Det är fan dregelvarning här,
så grymt jäkla bra är det!
 
 
 
Jag gillar den här låten jättemycket just för att det är enkel, men hårdare, Rock 'n' Roll. Inga konstigheter, utan bara jäkligt bra musik. En tight produktion som lovar mycket inför albumet, och jag har en stor förhoppning om att hela skivan håller den här höga kvalitén!
 
Black Ink River är enligt mig Sveriges svar på USA-bandet Rival Sons. Jag hör så starka influenser från just dem, men ingenstans tappar Black Ink River sin egen grej, eller sitt eget sound. Mycket tack vare sångaren Daniel Wahlströms otroligt härliga whisky-raspiga röst...som jag råkar vara extremt svag för!
 
Foto Paulsens Foto 
 
Västeråsbandet består utöver Daniel på sång av Bosse Karlsson gitarr, Roger Johannessen trummor och Anders Modd på bas.
 
Foto Paulsens Foto
 
Tillsammans med singeln släpps en härligt rolig video, som hela bandet gör bra, men jag måste ändå säga att sångaren Daniels karaktär ihop med det övriga visuella och rösten nästan är obehagligt bra, och utfallet av det han sysslar med blir ju nåt helt i min smak! Ska inte spoila här, men se den! 
  
Foto Paulsens Foto
 
Jag tycker helt klart ni att bör lyssna in er på den här grymma låten "Sulphur Sky" nu på fredag den 10/7, och glöm för guds skull inte att även kolla in videon!
 
Jag säger idag dessutom ett stort tack till Paulsens Foto som delar med sig av sina fantastiska bilder på Black ink River!
 
Foto Paulsens Foto 
 
Foto Paulsens Foto
 
Foto Paulsens Foto
 
Ha det bäst hörrni och rock on!
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: