Bara massa vröl

Här pratas det hårdrock! Högt och lågt, vitt och brett. Oftast med kärlek, alltid med känsla!

KRAKEL

Kategori: female fronted, hårdrock, recension

Ett band jag inte alls lyssnat på tidigare, men blivit glatt överraskad av!
 
RECENSION
 
KRAKEL - "Bridge of II: Death :II Coctail"
 
 
 
 Ett singelsläpp med två låtar alltså, och som bandet själva säger är det här rockmusik med ett budskap. I båda låtarna finns det en sann historia, och först har vi Tjernobyl - "Everyone died on the bridge of death..." som sen fortsätter över till "...and is it possible to choose your death?...a plastic bag or a Death Coctail?" En text om aktiv dödshjälp. Tunga ämnen snyggt paketerade i klassisk hårdrock, där första spåret "Bridge of Death" flirtar rejält med modern powermetal.
Och ös är det hela låten igenom!
 
Dock är det andra låten "Death Coctail" som tilltalar mig mest. Otroligt sköna trummor och jag gillar attityden i rösten mer här. Måste även säga att Åsa som sjunger har en otrolig fin och ren röst, även om hon har kraft att backa upp den med! Överlag är det mer tyngd i den här låten, och det gillar ju jag! Även texter med budskap går hem hos mig, det blir ju ofta även mer tyngd i det. Det här är helt klart en singel jag hoppas att folk hittar till!
 
KRAKEL drivs av grundarna, Åsa på sång och sjusträngad gitarr, samt Kattis på trummor. Övriga bandet är Johnny på bas, Urban på gitarr och
Jesper på keyboard.
 
 Foto Cowmob Photography
 
Bandet jobbar på för fullt i studion och planerar för minst tre singelsläpp till under 2020. Och jag tycker att ni även bör ta en lyssning på deras förra singel "Kingdom of Stupids" som också är en låt med starkt budskap om att vi människor helt enkelt inte bryr sig om varken våran jord eller andra människor. En riktigt grym låt!
 
 
Hoppas ni alla får en fortsatt fantastisk vecka!
Ha det bäst och rock on!
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2020-06-11 | 07:52:05

    Bra skrivet ! WOOP WOOP

    Svar: Tack!
    Bara Massa Vröl

Kommentera inlägget här: